kedd, február 01, 2005

Álmomban otthon jártam, a hátsó kertben, illetve onnan kezdtem, és a holdbéli gravitáció mellett - mindig beleakadtam a mutáns cseresznyefánk ágaiba - elvergődtem az oldalsóig, amelyet meleg nyári napokon gépkocsibeállóként használtunk, míg az őszi esők sártengerré nem változtatták az egészet. Volt valami sárkányrepülő-keretre emlékeztető, feketére festett fém divájsz, azzal ugrándoztam nyolc-tíz méteres távolságokra. És egyszerre azon kaptam magam, hogy nem tudok felemelkedni a földről. Oda voltam szögezve a meztelen talpamnál fogva, és addig nem is haladtam előre, míg az álombeli talpamba fúródott, ujjnyi vastag ágakat el nem távolítottam. Vér, vér, vér, véresvér, bár nem annyi, amennyit egy ilyen sérülés okozna amúgy, meg is lepődött az álombeli ügynök, hogy a fájdalom érdeklődés hiányában elmarad. Aztán a valós ügynök lenyúlt és kirántotta ebből a lehetetlen helyzetből, azzal a felkiáltással, hogy lassanként észhez kéne térni, mert nagyon sipákol az ébresztőóra.

Ennek persze semmi köze nincs a tegnapi naphoz, amikor is Miskolcon voltam. Kis hazánk láthatólag magához tért abból a rettenetes megrázkódtatásból, amit az okozott, hogy mérsékelt égövben télen ún. "hó" esik olykor, így viszonylag menetrendszerűen zúztam ide, majd oda. A MÁV által rendszeresített menetrend szerűen, hogy pontos legyek.

Míg Tony Caviar egyszerre küzdött meg a váratlan tömegközéppont-áthelyeződéssel és a hazai kutyatartás szépségeivel, Srakker ügynök pár nappal korábban - folyó év január 25-én - szintén kihasználta az alkalmat, és akkorát esett, hogy a szomszédos épületeket csak a szakvéleményt kibocsátó szervezetek gyors megvesztegetése miatt nem nyilvánították lakhatatlanná. Srakker ügynök ezt harsány káromkodással nyugtázta, majd ellenőrizte a testébe épített merev vázelemek állapotát, és megállapította, hogy a hordváz a várakozásokkal ellentétben mozgásképes maradt, és az ergonomikusan kialakított ütésálló burkolatnak köszönhetően még rendellenes testfolyadék-áthelyeződés (ún. véraláfutás) sem keletkezett. Srakker ügynök le is vonta a megfelelő következtetést. "Ezek után fogyjak le? Meg a lópikulát."

A Hivatal eddigi állás szerint több, mint tizenhétezer forinttal lóg Srakker ügynöknek, de ez az állapot az előzetes becslések szerint egy kölcsönös megelégedést kiváltó nullszaldóvá alakul még a mai nap folyamán.

Nincsenek megjegyzések: