péntek, március 17, 2006

Olvasom olykor, hogy a mentősök idegesen reagálnak, ha blankra riasztják őket, és veszélyesebb, mentőigényesebb esetektől vonjuk el a kapacitást mink, akik esetleg betelefonálunk.

Erre a rendőrség mondá:

18. Mit tegyen, ha magatehetetlen embert talál az utcán, lépcsőházban?

Ebben az esetben - ha ez nem nyilvánvaló - ne arra gondoljunk először, hogy biztosan részeg (egyébként ő is segítségre szorul).
Értesítsük a mentőket (telefon: 104)! Ha a közelben rendőrrel találkozunk, neki is szóljunk.

Értem. Nyilvánvaló, hogy a vígan ambuláns szerves egységekhez nem indokolt mentőt hívni, nade. (Bár mondjuk egy balesetet követően egyértelműen be kell terelni az egységet a legközelebbi vagy az illetékes kórházba, kivizsgálásra. Embóliát, trombózist, valaki? Mondjuk a kérdés nem ilyen helyzetre vonatkozott, de mindegy.) Szerintem az orvosilag nem túlképzett járókelőtől jelen helyzetben már az is eredmény, ha nem lép odébb, hanem mentőt hív és megvárja, amíg az kiérkezik. Az, hogy az igények ellátására akad-e elég jármű és személyzet, az nem elsősorban a járókelő felelőssége, hanem finanszírozási kérdés.

Turbózza fel önnön magában a szociális érzékenységet Ön! (A Srakkereskedelmi Blog társadalmi célú hirdetését láthatták.)

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

A Váci út - Dagály u. kereszteződésében egy időben naponta történtek balestek. A koccanásoknál nem hívtam mentőt, még akkor sem, mikor tőlem 1,5 méterre az ügyfélszolgálat üvegfalának túloldalán borult fel egy furgon, mert láttam, hogy más telefonál.
Ám egyszer -én segítőkész- felhívtam őket, hogy elütöttek két embert a zebrán.:
én: Jó napot kívánok, a Váci út 140-ből telefonálok, elütöttek két embert a Dagály...
mentős diszpécser:jó-jó tudjuk. Látja is őket?
én: Igen, az egyik ül, körbe állják, a másik felállt már. Épp indultak át, amikor..
mentős d. felháborodva: Ja, maga is csak a lakásból látja?! Legközelebb akkor hívjon, ha tudja hogy sérültek meg, milyen állapotban vannak, tudja az adatokat stb.
én: Jó, hát elnézést. Visszhall

És a pofám leszakadt. :o(

Srakker írta...

Ja, hát a diszpécserekről én is hallottam sztorikat... kíváncsi vagyok, lenne-e bennem lélekjelenlét, hogy a szóban forgó illetőt fordulásból elküldjem anyjába. Tartok tőle, nem. És hasonló esetben csak hívd fel legközelebb is szvsz, mert megvan annak az esélye, hogy te lennél az egyetlen, aki megteszi.