kedd, március 29, 2005

Kit kell megöljek, hogy postoljon ez a szellemi rövidnadrágos Blogspot?

Nah. A háromnaposra nyúlt hétvége nyom nélkül elvágtatott mellettem, bár sikerült szert tennem olyan dolgokra, amelyek híján nem lenne teljes az életem. Így se teljes, de már közelítünk: alig pár fényév, és meglesz ez, kérem.

* * *

Szombaton chtulhuztunk, Paszulykaró vezényletével. Hős csapatunk úgy fosta az épelme pontokat, hogy félő, holnapra nem marad. Amerikai olasz ügyvédem, George Tessini (a "digó" és a "maffiózó" szavakra elefántölő puskával reagál, mert egy igazi úriember) egyelőre egész jól tartja magát, de tartok tőle, hogy nagyon csúnyán belenéz egy lőszerbe, ha a szerencsém egy pillanatra kihagy. Nem baj, Érzelmes Louie, a család érdekérvényesítője, már készen áll a lábak eltö... a lövöldö... arra, hogy megtudja, mi lett az iroda selyeminges tárgyalógépével. (Felkészült játékos az Orient Express modulra legalább három karaktert táraz, és nem lepődik meg, ha a felénél elfogynak.)
Említésre méltó esemény, hogy Zack barátunk (megszemélyesítette: Rejtő-hős), aki kábé annyira tartotta eddig a vallási alapú minőségbiztosítási előírásokat, hogy péntek estétől szombat reggelig nem evett tejszínes-szalonnás harcsát sült vérrel, de ezt is csak azért, mert undorító étel, ráadásul megfekszi az ember gyomrát. Az utazás során azonban szembesülnie kellett azzal, hogy a természetfeletti bizonyámhogy létezik, és úgy gondolta, hogy sosem késő jó útra térni, és beszerezni némi támogatást Odafent - azzal nyugtatta magát, hogy a csodatévő Tannenbaum rabbi esetében több, megbízható tanú is állította a csoda megtörténtét.

Srakker: - Ja, persze, tudom ám, három méteres körzetben szerda lett.
Rejtő-hős: - Azt hiszed, ez vicces? Többen igazolták, hogy csodát tett.
Srakker: - És azóta hogy hívjátok, Wunderbaumnak?

Szerencsére Paszulykaró nem hallotta, vagy ha mégis, bölcsen úgy döntött, hogy ignorál minket, különben lett volna horror lájv. Fotellel a végbelemben alighanem komikusan mozogtam volna, legalábbis. (Nem kell elképzelni. Én sem tettem.)
A "björkeményedés" című szóviccemnél a házigazda, bizonyos Faarc, figyelmembe ajánlotta, hogy még jár az éjszakai busz. Sőt, a HÉV is.

* * *

Vasárnap végigjátszottam a KoTOR 2-t. Végre egy olyan sztori, ami kitart a végéig, és a főenemy agyonvágása előtti közvetlen közelben sem válik lineárissá. Más kérdés, hogy minden második másodpercben meghaltam.
"Megint jön egy. Ez már a nyolcadik az elmúlt másfél percben, ez új rekord. Euzébiusz, olvasd már fel a százhuszonnyolcast, én addig elmegyek sörözni. Mi van, jedikém, újabb kör volt a végső kombatban?"
No de végül csak agyonvertem a nemezisemet zümmögő fénycsővel, és lett is katarzis. (Érdekes kérdés, hogy a hullarablás miért nem ad sötét oldal pontot - a legjobb cuccaimat még gőzölgő tetemeknél találtam. Biztos a szerepjáték-élmény miatt van.)

Kaptam egy 1996-os tokaji szamorodnit nagyapámtól. Jobb embernek nem is adhatta volna: a scotchot becsukott szemmel csak telefonos segítséggel tudom megkülönböztetni a szappantól, de lehet, hogy ez azért van, mert tényleg szappaníze van.

* * *

Hétfőn későn keltem, sokáig tökörésztem, aztán csak este mentem el végül meglocsolni jó anyámat, aki fáradtan tűrte a tortúrát, és hamar elhúzott aludni. Dumáltam egy darabig jó apámmal, aztán hazamentem, zenét hallgatni, elveszíteni egy gyerekcsontvázra való kalciumot, hogy magamat idézzem (én legalább nem perelem be magam). Aztán, hogy ezzel megvoltam, eldőltem, mint a lábavesztett hokedli. Húsvét, iä.

* * *

Ma elkövettem azt a hibát, hogy úgy gondoltam, a borostám lazán kibír még egy napot. Ez nem így van. Több, már-már perspektíváját vesztett homo erectus is gratulált, amiért sikerült ilyen nagyszerűen beilleszkednem, és hogy a példaképüknek tekintenek mindezidáig példátlan asszimilációs képességem miatt. "Görk, moty, ohork, horkhörk" - válaszoltam udvariasan, erre ők elégedetten távoztak. Azóta több evolúciós ugrást is teljesítettem, kávénként egyet. Most már nagyszerűen tudok homo sapiens sapienst imitálni. Amíg bonyolult dolgokat nem kérnek tőlem.

És meló után mehetek egy, a házasság mezején elesett ismerős cimbi esküvőjére szóló meghívóért. Lehet, hogy lesz sör is.

Nincsenek megjegyzések: