hétfő, január 05, 2004

Boldog újat, akkor most áttekintem, hogy hogyan zárult az Előző. Oh, engem békén hagytak a brighti mélységek, talán mert félnek, mi történik velük, ha a közelembe kerülnek. Azzal még kevesen jártak jól.

("Oh", said God. "A challenge.")

Ennek az évnek is lesz ám mottója, de nem ám olyan mostmátutijobblesz, előrelovagolunkanaplementébe-módon heroikus, mint ahogy azt újévkor várná az ember.

"If this is all there is, there must be something that I missed" - kántálja a Clawfinger a The truth közepe táján, és milyen igaza van. Tehát ezzel kezdjük az új tanévet. Innen lesz még felfele is, de lesz ám, moo hoo ha ha.

***

A karácsony vicces darabra sikerült, tiszteletbeli családtaggá avanzsált nagyapám barátnője, ami főleg az öreg gengszter születési dátumának ismeretében szívmelengető. Anyagi pszeudofüggetlenségem bizonyítéka a kapott és adott ajándékok tartalmi és formai összetétele: mindennek örültem, és semmitől nem éreztem magam kínosan, ellentétben mondjuk öntudatos, de kurvára nincstelen főiskolás tanulmányi időm karácsonyaival.

***

Aztán mulattam itt-ott, olykor nem túlságosan, olykor kegyetlenül, alkohol- és nikotinbűzös rekuperálódás, hatékonyan, boldogan. Utólagosan összeröffent a főiskolás időkből megismert barátokközt-kommandó, hogy megünnepeljen néhány születésnapot, így az enyémet is: kaptam tíz korrekt dobókockát, csak még be kell őket törni, mert nem dobnak elég jókat.

***

És fejlesztettem a regénykezdeményemet, így már alig rongyos 30K-val voltam lemaradva fordulónapkor a korábban meghatározott ütemtervhez képest. A főhősöm dicsőségesen gusztustalan figura, a helyszín szintén - merem remélni, hogy a szövegben (a későbbi életrajzírók félrevezetése végett) nem teng túl az önéletrajzi elem.

***

És szilvesztereztem sok vidám figura részvételével Xena kedvesééknél, Budakeszin. Bénáztam egyet a mahjonggal, korlátozottan tüneményes jelenlétem állítólag pozitív hatással volt a közhangulatra - ideértve a magamét is, szóval jó kis buli volt, még ha nem is kerültek bakancsnyomok a plafonra, ki-ki nagy örömére.

***

Aztán találkoztunk írókörileg, ami történésdúsan telt, mert...

... megoldottuk, vagy legalábbis tökösen elnapoltuk a Nagy Szervezeti és Működési Válságot, és kölcsönösen tisztázva a kommunikációs hibákat (és még mi akarunk itten hivatásosan kommunikálni, basszameg), finomítva és kifejtve az álláspontokat, megállapodtunk abban, hogy mindenki azt csinál, amit akar, legfeljebb le lesz tépve a feje és tüdőn lesz hányva.

... hallottunk egy fáintos előadást Mentorunktól arról, hogy hogyan érdemes sztorit, illetve karaktert építeni. Utóbbi eredményeképpen elhatároztam, hogy ha törik, ha szakad (de a legjobb, ha törik is, szakad is), előszedem azt a dögevő Maslow-piramist, hogy valami elfogadható személyiségábrázolást tudjak adni szegín főhősömnek. Még folyamatban.

... szénné henteltük Naiv Supermant, aki, attól tartok, alkoholista ötvenéves korában is az Írókör ifjú tehetsége marad majd, akárhány Nobel-díjat is szerez közben. Ha egyszer besorolnak valahová, minörökké az maradsz, ámen. Az áldozatként bemutatott, repeszgránátozásnak alávetett mű sok, ámde csekély erőfeszítéssel javítható sebből vérzett. Bízom benne, hogy a látvány nem kedvetlenítette el Supermant, és amikor legközelebb terítékre kerül, egy, tőle már-már elvárt minőségű produktummal löki hanyatt székestül a bandát.

... Bright úgy döntött, hogy nem elég neki a belső kényszer, eljátssza az egyszeri dohányost, aki megafonba mondja, hogy fővesztés és kaktuszba guggolás terhe mellett végleg eldobja a dekket - mintha nem baszott volna rá eddig mindenki a látványos bejelentésekre. Nem értek egyet, de támogatom. Még akár a magam kontraproduktív módszerével történő segítségnyújtásra is kapható vagyok.

... találtunk egy olyan helyet, ahol elfér tizenöt ember, a pincérek nem vágnak át, külön vezetik a számlát, jó a konyha, korlátozottan firmamentumcsapkodós az árszínvonal, fél literes korsóban adják a sört és kérésre lehalkítják a zenét. Ja, meg egész sokáig nyitva van. De aki lefoglalja az Írókör elől, azt leöntjük napalmmal, tollba hentergetjük, és izzó magnéziumot dobunk rá, az előadás után meg mehetünk okulni a parkba, ami ingyenes, de huzatos.

***

Bejöttem ma, január ötödikén, és azonnal fejbe is somtak melóval. Megyek is vissza.

Nincsenek megjegyzések: