péntek, október 01, 2004

Olvassátok el (megint) Karinthytól az Így írtok ti c. szösszenetet. Hála a MEK-nek, le sem kell érte szakadni a netről.

Sírva röhögtem nyolc tíztől nyolc ötvenig.

Ady Endre:
Törpe-fejűek

Nem dolgozni jöttem ide
Nem dolgozni jöttem ide
Törpe-fejű, mit akarsz tőlem?

Nehéz munka az enyém
Nehéz munka az enyém
Mi vagyunk az Új Undokak.

De jött hozzám egy törpe
De jött hozzám egy törpe
S kérdezte, mit akarok?

"Ti vagytok az Új Undokak
Ti vagytok az Új Undokak
Menjetek dolgozni ti is."

Felgerjedt szittya vérem
Felgerjedt szittya vérem
S rászóltam Törpe-fejűre:

Hát maga megbolondult,
Hát maga megbolondult,
Hogy mindent kétszer mond,
kétszer mond?


Zseniális. A Babits-féle Dana Idákat nem idézem be, mert igazi ősláma lévén nem tudtam négyzetgyök-jelet bűvölni. Pedig az a kedvencem.

Nincsenek megjegyzések: